Štúdio dezORIENTAL, Ingrid Matulová

Kurzy

Vyformujte si postavu, zatancujte si, popracujte na kondičke, zrelaxujte, naučte sa niečo nové...
Môžete si vybrať z našej ponuky:


* Orientálne tance

* Tribal/ Tribal fusion

 Tribal Štýl (ITS) vznikol v USA v 70 rokoch. Medzi jeho tvorcov patrí Jamilia Salimpour (matka Suhaily Salimpour) so skupinou „Bal Anad“, Carolena Nericcio so skupinou „Fat Chance Belly dance“, Marsha Archer ….. Tribal štýl nie je založený na choreografiách, ale na spájaní daných prvkov a celkovej imprivizácii. Je zmesou rôznych tanečných štýlov kabaretného, folklórneho, indického tanca a flamenca. Tancuje vždy skupina žien, ktorú vedie jedna tanečnica. Tanečnice sa riadia podľa signálov vedúcej tanečnice. Počas tanca si ženy môžu menit vedenie, alebo tancovat v pároch, kde taktiež je jedna vedúca a jedna vedená. V tanci môže byt sólo jednej alebo dvoch tanečníc, pričom v pozadí naďalej tancuje skupinka ostatných žien. Tanec býva casto doprevádzaný hrou na činelky.

Kostým je úplne odlišný od klasického kabaretného štýlu. Obyčajne ho tvorí široká sukňa s pásom dozdobeným strapcamy, choli na ktoré ide zdobená podprsenka. Hlava je zdobená kvetmi, ozdobami, alebo klasickým turbanom. Celok dotvára množstvo ozdôb zo staro-striebra, výrazný make-up a rituálne maľby tváre.

Tribal Fusion Ďaľším vývinovým stupňom tribal štýlu je tribal fusion. Je to oveľa volnejší štýl, do ktorého sa môžu zapracovávať prvky rôznych tanečných štýlov. Tanec býva ako sólový tak skupinový, zväcša vo forme choreografie.

* Flamenco

* Iyengar joga je nazvaná podľa Majstra B.K.S. Iyengara, ktorý je všeobecne uznávaný ako popredná autorita v oblasti jógy. Vypracoval metódu, ktorá sprístupnila blahodarné účinky jogy tisíckam ľudí každého veku, rôzneho zdravotného stavu a stupňa skúsenosti. Dôraz sa kladie na správne prevedenie pozícií/polôh tela tzv.ásan. K dosiahnutiu a udržaniu správneho a vyrovnaného držania tela sa využívajú rôzne podporné pomôcky napríklad deky, karimatky, drevené tehličky, popruhy či steny.

Vďaka týmto pomôckam sa dá cvičenie dobre prispôsobiť skúsenosti, rôznemu stupňu sily a pružnosti tela každého jednotlivca. Ásany zlepšujú krvný obeh, pozície so zdvihnutými nohami podporujú tok krvi smerom k srdcu. Pri týchto pozíciach sa používajú popruhy aby sa uvolnilo napätie a mohli sa lepšie natiahnuť skrátené svaly. Ásanami sa tiež môže uvoľniť svalové napätie v krčných a chrbtových svaloch. Prispievajú k ozdraveniu tela, prebúdzajú radosť z pohybu a dôveru vo vlastnú výkonnosť.

Jogové polohy sú prostriedkom na zlepšenie zdravia, a potom je už na každom človeku, či využije svoje zdatnejšie telo na to, aby ho sprevádzalo po duchovnej ceste, alebo jednoducho na dosiahnutie väčšejradosti z práce i odpočinku.

Power joga je spojenie tradičných jogových asán s dynamickým cvičením. Je oslobodená od prísnych filozofických a náboženských ideí. Často krát sa power joga nazýva jogou pre západnú civilizáciu.

60 minútová hodina sa skladá z niekoľkých celkov ako strečing, pozdravy slnku, statická a dynamická sekvencia a na záver relaxácia.

Celkovým cieľom power jogy je dostať naše telo i dušu do súladu.

Ak potrebujete získať sebavedomie, spevniť svoje telo, posilniť a natiahnuť svaly, uľaviť si od bolesti chrbta, dosiahnuť fyzickú vitalitu, psychickú pohodu, alebo si len tak zacvičiť, POWER JOGA je to pravé pre Vás.

Power joga priaznivo pôsobí:
– na uvoľňovanie stresu a napätia
– na podporu sily, kondície a flexibility
– spaľuje tuky
– formuje postavu
– vplýva na správne držanie tela
– spevňuje svalstvo
– odstraňuje bolestí chrbtice

* Ashtanga vinyása joga je dynamické cvičenie, ktoré praktizujúceho maximálne nabije energiou. Je omladzujúce a predlžuje život. Pri cvičení telo naberá silu, ale zároveň aj  flexibilitu, elasticitu a rovnováhu. Myseľ sa stáva kľudnejšia, koncentrovanejšia, rozhodnejšia.

Správne prevedenie ashtanga vinyasa jogy je v spojení s udžají dýchaním (priškrtené dýchanie – spôsobuje endogénne okysličovanie buniek, teda dostanú 2-4x viac energie), mula bandhou (spodný uzáver v perineu, stiahnutie), uddijana bandhou (stiahnutie podbruška) a drišti (zameranie pohľadu, koncentrácia). Je to systém plynulého dýchania a pohybu - pranájáma (dýchacie cvičenie), zároveň sa precvičuje aj očná joga, koncentrácia, meditácia.


Pri ashtanga vinyasa joge sa telo vďaka spojeniu fyzického cvičenia s dýchaním očistí od všetkých nečistôt, a to nie len na fyzickej úrovni. Toto praktizovanie je jogínmi označované ako meditácia v pohybe. Je vhodná pre západný štýl, keďže ľudia u nás žijú inak ako v Indii. Podľa guru sri K.Patthabi Joisa je Ashtanga Yoga cestou k vnútornemu očisteniu a kontrole mysle, cestou k odhaleniu univerzálneho Ja, je to cesta za "poznaním samých seba“.

 * Hatha joga je ideálne cvičenie pre každého, kto chce ponaťahovat svoje telo, ukľudniť myseľ a odpočinúť si od každodenného stresu. Hlavná náplň lekcií je výuka jednotlivých pozícií (ásan), práca s dychom (pranayama) a relaxácia. Spojenie týchto elementov tvorí harmonické cvičenie, vďaka ktorému zabudnete na okolitý svet a budete se sústrediť len sami na seba. Hatha jóga je variabilná a lekcie sa dajú upravovať podľa aktuálnych potrieb a zdravotného stavu účastníkov. Je tiež skvelým doplnkom aerobnych cvičení. Cvičením hatha jógy je možné dosiahnuť zlepšenie kvality života  – budete sa cítit odpočinutejší, pružnejší a budete lepšie zvládať stres.

Dôvodov prečo cviciť jogu je viac, napríklad pre zlepšenie telesnej a duševnej stability, posiľnenie a natiahnutie celého tela, zlepšenie koncentrácie, aktivny odpočinok

Hatha flow joga je založená na "Hatha" joge, kde najhlavnejšou súčasťou sú ásany, ich správne prevedenie a dýchanie. Flow - teda plynulý pohyb vnáša do statickej hatha jogy jemnú dynamiku, ktorá je zosúladená s našim dychom a plynulo a jemne, v rytme nášho dychu nás prenáša cez pozície - ásany. Hodina je vhodná ako pre začiatočníkov, tak aj pre pokročilých

Dance Fit ExoticKondičné tancovanie, správne namixované z tancov z rôznych kútov sveta vám pomôže vyformovať postavu, posilniť a ponaťahovať všetky svalové partie, nabrať kondičku, uvoľniť množstvo endorfínov a zdielať radosť z pohybu a dobrú náladu.

Dance fit exotictréningy sa skladajú z piatich častí: úvodné rozohriatie, posilovanie s vlastným telom, samotné kondičné exotic tancovanie v rytmoch orientu, flamenca, latina či afra, dynamická bhangra (vyskákanie sa po indicky) a záverečný strečing. 

 Tvarujeme postavu, zlepšujeme kondičku, zvyšujeme našu telesnú flexibilitu, učíme sa, ako používať aj tie svaly, o ktorých bežne veľa nevieme.

 Pre všetky vekovky, bez ohľadu na tanečné skúsenosti.

* Fit Bollywood dance   bollywoodsky filmový tanec je svieži, moderný štýl tanečného cvičenia, je kombináciou tradičného indického chrámového tanca a tiež bhangry/severoindický tanec/, obsahuje aj moderné štýly s prvkami orientu, flamenca či hip hopu. Pôvabné a energické pohyby vám rozprúdia krv v žilách, udržia vás fit a naplnia vás radosťou a optimizmom.

* Zumba temperamentné fit cvičenie s prvkami latina, orientu, afra. 

* Pilates metóda PILATES je jedným z najúčinnejších fitnes programov, ktoré sa v minulom storočí objavili. vznikla takmer pred 100 rokmi, cvičí sa dodnes a je stále populárnejšia. Je to cvičenie zamerané na uvoľnenie a natiahnutie skrátených svalov a posilnenie oslabených. vyžaduje sústredenie na vlastné telo, dýchanie, na činnosť, ktorú vykonávajú svaly. To znamená zapojenie fyzických aj psychických síl, spojenie tela a mysle.

* Tanečné krúžky pre deti

* Brušný tanec pre dievčatá - teenedžerky pripravujeme na Sklenárovej a v Cikcak centre v Petržalke

Prihlasovať sa môžte telefonicky alebo e-mailom.


Pri dostatočnom počte kurzistiek, ktoré chcú pokračovať sa budeme snažiť zachovať skupiny a časy podľa pôvodného rozvrhu.

Pri prihlasovaní prostredníctvom e-mailu uvedte prosím deň a čas, ktorý preferujete, prípadne ktorú skupinu ste navštevovali pred tým, ak v nej chcete pokračovať, podľa toho môžme vytvoriť skupiny.


Cez prázdniny a štátne sviatky sa netancuje.


Kurzy sa platia na začiatku semestra, začiatočníčky, alebo záujemkyne, ktoré navštívia naše kurzy po prvý raz sa môžu po prvej lekcii rozhodnúť, či chcú kurz naozaj navštevovať, podľa toho platia buď len tu jednu lekciu alebo zaplatia celý kurz v hotovosti alebo prevodom.

Vymeškané lekcie (max 2) je možné nahradiť si vo vyhovujúcom termíne s inou skupinou. Vymeškané lekcie sa neodrátavajú z ceny nasledujúceho kurzu, peniaze za nevychodený kurz sa nevracajú (je možné za seba doviesť náhradníčku, ktorá by chcela na kurz chodiť). Vo výnimočných prípadoch, ako sú napríklad zdravotné problémy, na základe lekárskeho povrdenia sa peniaze vrátia. 

Počet účastníčok v jednej skupine je obmedzený, kurzy majú komorný charakter.

 

Po dohode je možné usporiadať súkromné hodiny pre jednotlivcov, alebo skupinky záujemcov mimo bežného rozvrhu.

dezORIENTAL - štúdio orientálnych tancov a iných pohybových aktivít